Forleden var Kirstine Mengel på en større fotoopgave, da Juliana skulle have lavet næste års drivhus-katalog. Tre dage med modeller, skiftende locations og billeder fra morgen til aften.
– Jeg bruger Kirstine af flere grunde. Selvfølgelig fordi, hun tager nogle super gode billeder, men i endnu højere grad, fordi hun selv tænker med hele vejen igennem processen. Sådan siger Nikolaj Stærmose, der er direktør hos Juliana. Det er tredje gang, han bruger Kirstine Mengel som fotograf til Julianas katalog, og det giver ham ro i maven.
Giver tryghed
– Det fungerer rigtig godt med Kirstine. Hun bidrager meget undervejs – også med andet end det inden for linsen – og så er hun god til at få opgaven udført. I år har vi planlagt mindre, end vi plejer, men jeg er helt tryg, fordi Kirstine er rigtig god til at fange det udtryk, vi gerne vil have, siger Nikolaj Stærmose.
Udtrykket i årets katalog, som i virkeligheden er næste års katalog, er, at Julianas drivhuse også skal opleves som ‘driver-huse’. Det fornemmer man hele vejen igennem fotoshootet i fynske Ubberud, hvor stemningen er afslappet, og hvor drivhuset både bliver fyldt med en spisende familie, en mor og en datter, der planter, en hængekøje, en kat og et hyggeligt øjeblik med kølig vin i glasset.
Ingen fine fornemmelser
– Kirstine er kreativ, når der skal træffes nogle beslutninger. Hun tager ansvar for produktet og har stor forståelse for, at det ind i mellem tager længere tid end planlagt; og så har hun ikke nogle fine fornemmelser, men tager bare fat, når noget skal løses eller bæres, siger Julianas direktør og vender sig mod fotografen:
– Vi skal lige huske at have taget nærbilleder af skotrender, tagrender og hjørnebeslag. De er nemlig nye, og vi har ikke billeder, hvor vores nye logo er på.
Julianas nye katalog kommer på gaden i starten af 2015, men du kan få en fornemmelse af de nye drivhus-modeller på billederne bag fotoopgaven.
Leave a reply